[i5o6]
cune chose que puissions fere pour le
DE LA VILLE DE PARIS.
Et au bas, ainsi signé : Robertet.
119
vostred. ville, en nous en advertissant nous le ferons volontiers.
"Donné aux Montilz les Tours, le xxuii0 jour de May. "
. LOYS.
Subscription :
A noz trés chers et bien amez les Prevost des Marchans, Eschevins, bourgois et habitans de nostre bonne ville de Paris.
Deliberation et assemblée sur le contenu desd, lettres missives.
17 juin i5o6. (Fol. i56 r°.)
Pour oyr la lecture des lettres missives du Roy nostre s° cy dessus transcriptes qu'il a envoyées aux Prevost des Marchans, Eschevins, bourgoys et habi­tans de la ville de Paris, et pour deliberer du con­tenu en icelles, auroient esté mandez les Conseillers et Quarteniers de lad. Ville avec six notables person­naiges de chascun leur quartier, dont d'iceulx le mer­credi dix septiesme jour de Juing l'an mil cinq cens et six se sont trouvez et comparuz en assemblée faicte et tenue en l'Ostel de lad. Ville : monsr le pre­mier president mess" de Gannay, chevalier, monsr le president m° Christofle de Camionne, Conseillers de lad. Ville; maistre Eustace Luillier, Prevost des Mar­chans; sires Pierrele Maçon, Jehan Herbert, Jehan Le Lievre et me Pierre Paulmier, examinateur ou Chastelet de Paris, Eschevins de lad. Ville; maistre Jehan de Vignancourt conseiller en la Court de Parlement, Nicole Viole correcteur es Comptes, Je­han de Marle, Estienne Boucher, Bertran Ripault, Jehan Hesselin, sires Jehan Le Gendre, Pierre de La Poterne, aussi Conseillers de lad. Ville; Jehan Ma­ciot, Hugues de Neufville, in° Estienne Savyn, Henry Gomont, sire Jehan Paillart, et Robert Eschars, Quarteniers d'icelle Ville; ma Dreux Raguier 111e des eaues et forestz, Jerosme de Marle, Jehan Chanterel, Pierre Bachelier, Mathieu Le Bel, Hugues Le Comte, Pierre Chevalier, Pierre Chesnart, Denis Aubourg, Jehan de L'Aunoy, et maistre Estienne de Tournes, Pierre Lormier, Jehan Eschart, Henry Tanneguy, Jehan Baudin l'aisné, Pierre Guillemeaulx de Gany, Claude Guilbon et Anthoine Du Matz, bourgois de lad. ville.
RATTIFPICACION PETE DE PAR LA ViLLE DU TRAICTÉ DE MARIAIGE DE MADAME CLAUDE, FILLE DE FRANCE.
Et après la lecture desd, lettres et plusieurs re­monstrances sur ce faictes par mond. sr le Prevost
des Marchans, a esté conclud el accordé d'envoyer au Roy nostre d. sr la ratiffication du traicté de ma­riage décleré et ainsi que le Roy nostred. sr le veult et mande par sesd, lettres missives, et luy cn faire lettres faictes et passées soubz le grand scel de lad. Prevosté des Marchans de lad. Ville, signées du Gref­fier d'icelle; et pour rendre graces et louanges à Dieu dud. mariage, dimanche prochain seront faictes en toute la cité processions generales et solennelles, et au soir les feuz de joye.
Teneur de la lettre de ratiffication envoyée au Roy nostred, s"'1'.
tt A tous ceux qui ces presentes lettres verront, les Prevost des Marchans, Eschevins, bourgois, manans et habitans de la ville de Paris, salut.
"Comme pour le bien universel de la chose pu-blicque du royaulme de France, seureté et union d'iceluy, par noz commis et depputez et ceulx des au­tres bonnes et principalles villes dud. royaulme, aye n'a gueres esté trés humblement supplié, prié et requis au Roy nostre souverain sr, es presences des princes et s" de son sang, prelatz et autres grans et notables personnaiges de son Conseil pour ce assemblez en grant nombre en son chastel des Montilz lez Tours, et pour plusieurs causes et raisons bien ample­ment dictes, proposées et alléguées en lad. assemblée, de vouloir entendre à faire et traicter le mariage de trés haulte et trés excellente princesse madame Claude de France, sa fille unicque, avec liés hault ct 1res puissant prince monsr le duc de Valoys, conte d'Angoulesme ; alaquelle supplication et requeste le Roy nostred. sr, par l'advis desd, princes et s" de son sang, prelatz, barons et autres grans el notables per­sonnaiges de son Conseil, pour ce par luy assemblez en grant nombre, lesquelz de ce faire l'auraient aussi trés instanment supplié, pric et requis: iceluy .sei-
C Autre rubrique en marge : Teneur de lad. ratiffication.